EkonomiRSS
Tümü
Bizi izleyin:
16.09.2009 - 02:08

Koç-Bienal birlikteliği: Kazan-kazan

Sitene Ekle
Ufuk Turu  |  Meral Tamer mtamer@milliyet.com.tr

Pazar sabahı düştük yollara... Beyoğlu’nda o galeri senin, bu galeri benim. Ayaklarımıza kara sular indi, ama güncel sanata dair ne müthiş yapıtlar gördük bir bilseniz...
İstanbul bugünlerde hem sanatçılar, hem de sanatseverler için bir cennet. Yerlisiyle ve yabancısıyla... Dolaştığımız galerilerde bizim sanatçılarımızın yanı sıra pek çok ülkeden yabancı sanatçıların da en son yapıtları vardı; sergileri gezenler de türkçeden çok, farklı yabancı diller konuşuyorlardı.
Galerileri dolaşmak bedava; sadece müzelere giriş ücretli. Eserlerin fiyatlarıysa... 30-40 bin euro’lar havada uçuşuyor. Benim tespit ettiğim en yüksek fiyat 105 bin euro’ydu. Yanında kırmızı nokta bulunan, yani satılmış yapıtlar hiç de az değildi. Küresel kriz tüm piyasaları durma noktasına getirmişken, Başbakan Erdoğan’ın kulaklarını çınlatalım! Kriz güncel sanatı teğet bile geçmemiş. Bu da çok sevindirici.

Bienal’e Koç ivmesi
Geçen pazar günkü yazımda da vurgulamıştım. İstanbul’umuzda bugüne dek eşi-benzeri görülmemiş bu çağdaş sanat zenginliğini, 11. Uluslararası İstanbul Bienali’ne borçluyuz. Bir önceki Bienal’deki 70 etkinliğe karşı bu sefer tam 130 etkinlik var.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı İKSV’nin 20 yıl önce düzenlediği ilk Bienal’i hatırlıyorum. Neredeeen nerelere geldi... Her sonraki Bienal, bir önceki Bienal’i aştı. Ancak Koç Holding’in 2006’da ana sponsor olması, Bienal’i bir başka boyuta taşıdı.

Koç’a gençlik aşısı
Koç Topluluğu’nu genelde daha konvansiyonel alanlarda görmeye alıştığımız için, Bienal’i 10 yıllığına sahiplendiğini ilk duyduğumda şaşırmıştım. Ama Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Yönetim Kurulu Üyesi Ali Koç ve İletişim Direktörü Oya Ünlü Kızıl’ı dinleyince Koç-Bienal birlikteliğinin örnek bir “Kazan-kazan” durumu olduğunu anladım.
2005’teki Bienal’i 50 bin kişi izlemişken, Koç sponsor olduktan sonraki 2007 Bienali’nde bu sayı 100 bine çıkmış. Bu yıl en az 150 bin kişi bekliyorlar; tabii özel teşviklerle... Örneğin üniversite kimliğini gösteren 20 bin öğrenciye, herhangi bir ücret ödemeksizin Bienal’in tüm mekânlarını sayısız ve sınırsız gezme imkânı sağlamışlar. Gençlerimizin bilgisine...

3. kuşağın damgası
Mustafa Koç, 6 yıldır holdingin başında. Onu dinlerken farkettim ki Koç Topluluğu, 3. kuşağın yönetiminde hayli dönüşmüş ve “gençleşmiş”. Bienal sponsorluğu da sanırım bunun yansıması.
Koç, 2006’da 80. yılını kutladı. 80. yıl için hazırlıklar yapılırken Mustafa Koç’tan bir telefon gelmişti: “Meral Hanım, bugüne kadar yaptıklarımızın dışında, büyük sosyal sorumluluk projelerine girmek istiyoruz. Bize ne önerirsiniz?”
Ben ne önerdiğimi hatırlamıyorum, ama Mustafa Bey’in bana gelene kadar ne kadar çok kişiye danışmış olduğunu varın siz düşünün! Anlaşılan kılı kırk yaran çok titiz bir çalışma sonucu belirlenmiş projeler. “Meslek Lisesi Memleket Meselesi” gibi, “Ülkem Varsa, Ben de Varım” gibi, TEMA ile yürüttükleri projeler gibi...
Meslek Lisesi projesi de Koç’u gençlerle buluşturuyor. Bienal ise gençler ve marjinal sanat çevrelerine yakınlaşmanın yanı sıra Mustafa ve Ali Koç’un da vurguladığı gibi “Koç’a yurt içinde ve yurt dışında büyük prestij getiriyor.” Fortune 500 listesinin üst sıralarına tırmanma hedefi olan bir grup için çok isabetli bir tercih.

 


Yazarlarda Ara
Bul
Ağzı mantar tıpalı bir şişe hangi aletle açılır?
©Copyright 2009 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.