EkonomiRSS
Tümü
Bizi izleyin:
20.02.2012 - 02:30 | Son Güncelleme: 20.02.2012-0:55

Yeni nesil i20’yi de üretip, ikinci modele sonra karar vereceğiz

Hyundai Avrupa Başkanı Chang-Kyun Han, Türkiye fabrikasının kapasitesini artırmak amacıyla çalışmalara devam ettiklerini, bu çerçevede i20’nin ikinci neslini de İzmit’te üretmek istediklerini söyledi.

Sitene Ekle
Yeni nesil i20’yi de üretip, ikinci modele sonra karar vereceğiz

Levent Köprülü/Otokolik

Han, i10 konusunda ise “Bekleyip, göreceğiz” ifadesini kullandı. Koreli üreticinin tamamen yeniden yarattığı ikinci nesil i30 modelinin tanıtımında Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Hyundai Avrupa Başkanı Han, Türkiye’deki üretimi ve fabrikayı önemsediklerini belirterek, “Biz bu amaçla yeni nesil i20 modelinin üretimini de Türkiye’de yapacağız. Bu makyaj değil, aracın tamamen yeni ikinci nesli olacak” dedi. Türkiye’de ellerinden gelenin en iyisini yapmak istediklerini, fabrikanın tam kapasiteyle çalışmasını arzu ettiklerini de belirten Chang-Kyun Han, bu amaçla ikinci bir model üzerinde de çalışma yaptıklarını kaydetti.
Han, ikinci modelin i10 olup olmayacağı konusunda net bir ifade kullanmaktan kaçınırken, “Kapasitemizi artırmak için hazırlıklara başladık. Yeni i10 üretiminin Türkiye’de yapılıp yapılmayacağını ise bekleyip göreceğiz” demekle yetindi. Başkan Han, yeni nesil i20’nin yılda 100 bin adedin üzerinde üretileceğini de kaydetti. Yeni nesil i20’nin 2013 yılının sonlarına doğru üretime girmesi bekleniyor.

Teşvikler ve STA önemli
Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan da, yeni yatırım için yeni teşviklerin ve Serbest Ticaret Anlaşması’nın (STA) sonuçlandırılmasının büyük önem taşıdığını hatırlatarak, “Bu yatırımla kapasitemiz 200 bin adede, belki de üzerine çıkacak. Bu nedenle yatırımın ne ölçüde teşvik edileceği önem taşıyor” dedi.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın, bu ay içinde yeni bir Kore ziyareti daha gerçekleştireceğini vurgulayan Karaarslan, bu ziyarette konunun çözüme ulaştırılacağına inandıklarını söyledi. Bir üretici olarak STA’nın olmaması nedeniyle dezavantajlı duruma geçtiklerine de dikkat çeken Karaarslan, bunun giderilmesini beklediklerini de söyledi.

Fabrika i20’ye kalıyor
Mart ayının sonuna kadar Hyundai Assan’ın İzmit fabrikasında Accent Era’nın benzinli versiyonunun üretimine devam edileceğini, ancak bu tarihten sonra aracın üretiminin sona ereceğini kaydeden Ümit Karaarslan, bu tarihten sonra fabrikanın tamamen i20’ye odaklanacağını bildirdi.
Bu yıl sadece i20 modelinin üretim adedinin 84 bin adet civarında olacağına değinen Karaarslan, “Makyajlanan i20 ile birlikte bu modelin üretimi de hızlanacak. Üretim adetlerimizde Accent sonrası çok önemli bir düşüş olmayacak” diye konuştu. Accent Era’nın beğenilen bir model olduğunu da hatırlatan Karaarslan, “Bu aracın yerine, daha geniş bir kitleye hitap eden Accent Blue modeline yoğunlaşacağız. Bu araçtan 10-11 bin adet civarında satmayı hedefliyoruz” dedi. 

Tanıtım  Türkiye’de 
Bununla birlikte Cenevre Fuarı’nda ilk kez kamuoyu önüne çıkacak olan makyajlı i20’nin Avrupa basınına yönelik test sürüşlerinin Türkiye’de gerçekleştirilmesi planlanıyor. Bunun için görüşmelerin devam ettiği belirtilirken, Avrupalı gazetecilerin henüz kesinleşmemekle birlikte buna büyük ilgi gösterdikleri vurgulanıyor.

ÜRETİMİ TÜRKİYE’YE KAYDIRILMIŞTI
Yan sanayi de dahil olmak üzere toplam 150 milyon dolarlık bir yatırımla 2010 mayıs ayında Türkiye’de üretimine başlanan i20, Avrupa’ya İzmit fabrikasından gönderiliyor. i20’nin Avrupa ülkeleri için üretimini Hindistan’dan Türkiye’ye kaydıran Hyundai, yeni modeller için de çalışmalar sürdürdüğünü bildirmişti. Yaklaşık 15 yıldır Türkiye’de üretim yapan Hyundai’nin bugüne kadar yaptığı yatırımın miktarı 1 milyar dolara yaklaşıyor. i20’den ilk yıl 40 bin, geçen yıl da 75 bin adet civarında üretildi. Hyundai’nin İzmit tesislerinin kapasitesi 125 bin adet.

Almanya’da geliştirildi Almanları kıskandırdı

Hyundai’nin ilk kez 2007’de yollara çıkarttığı C sınıfındaki i30’un tamamen yeniden yaratılan ikinci nesli, mayıs ayının sonunda Türkiye yollarına çıkmaya başlayacak. Bu yıl 3 bin adet satılması hedeflenen yeni i30’un, önceki neslinin başarısını daha yukarıya taşıması hedefleniyor.
Almanya’nın Rüsselsheim kentinde bulunan Hyundai Avrupa Teknik Merkezi’nde tasarlanıp geliştirilen ve Çek Cumhuriyeti’nde üretilecek yeni nesil i30, Almanları kıskandıran özellikleriyle dikkat çekiyor. Nitekim Volkswagen AG Başkanı Martin Winterkorn, 2011 Frankfurt Motor Show’da yeni i30’un içine binerek detayları incelemiş, bazı özelliklerinin Alman firmaları tarafından kullanılmadığına değinmişti. Hyundai’nin yeni tasarım anlayışına uygun olarak şekillenen yeni i30, Türkiye pazarına 1.6 lt (135 HP) doğrudan enjeksiyonlu GDI benzinli ve 1.6 lt (128 HP) dizel motor seçenekleriyle sunulacak. Her iki motor seçeneği de 6 ileri otomatik şanzımanla satın alınabilecek.
Yerini aldığı versiyona göre daha uzun, daha geniş ve daha alçak yapılı bir otomobil olan yeni i30, yenilikçi gösterge paneli, dış etkenlerden korunması amacıyla arka bagaj kapağına gizlenmiş geri görüş kamerası, sertliği ayarlanabilen direksiyon sistemiyle de hayli iddialı. Maalesef henüz fiyatı açıklanmıyor.

 

Fiat’ın veliahtı ‘çok özel’ koleksiyonuyla poz verdi

Fiat imparatorluğunun varisi konumundaki Lapo Elkann, renkli ve yaratıcı kişiliğiyle de tanınıyor. Elbette bir de 200 km/s’nin üzerinde hıza sahip araçlara duyduğu ilgiyle de. Geçtiğimiz günlerde İngiltere’de yayımlanan ünlü tasarım dergisi Wallpaper’a konuk olan Elkann, burada sahibi olduğu otomobillerle birlikte ilginç pozlar vermiş.
Koleksiyonunun neredeyse tamamı, Elkann’ın isteğine göre kişiselleştirilmiş araçlardan oluşurken, içlerinde en çok küçük boyutlu ancak Abarth tarafından güçlendirilmiş, kendisinin isteğiyle mat askeri yeşile boyanmış Fiat 500’ü sevdiğini belirten Elkann “Bu otomobil inanılmaz bir şey. Hem seksi, çevik ve hızlı. Şehir içinde kullanması çok zevkli ve kimse onunla boy ölçüşemez” diyor.
Elkann, bu otomobilin tavanına yerleştirilmiş yatakların üzerinde poz vermiş. Fiat imparatorluğunun veliahtı, elbette grup markalarından başka otomobillere de sahip. Tıpkı önünde şamdanlarla poz verdiği, özel yapım Ferrari 458 Italia gibi. Bu aracın içi mekanı ve dışı da, Elkann’ın isteğine uygun olarak askeri kamuflaj desenleriyle kaplanmış. Tıpkı sahibi olduğu bir başka araç olan, yaklaşık iki yıl önce Fiat kanatları altına giren Chrysler’a ait Jeep Grand Cherokee SRT-8 gibi...  Elkann’ın bundan başka dergiye poz verdiği bir siyah Ferrari 599 GTB Fiorano’su, bir de içi kot kumaşıyla döşenmiş California modeli bulunuyor. Diğerlerini bilemiyoruz tabii...
Elkann, kendisiyle çekimler sırasında yapılan röportajda büyük bir otomobil tutkunu olduğunu ve hızlı kullanmayı, özellikle de pistte hız yapmayı çok sevdiğini söylüyor. Elkann, bununla birlikte hızlı otomobil kullandığı için ehliyetine bir yıl el konulduğunu, buna itiraz bile etmediğini çünkü gerçekten hızlı olduğunu bildiğini de sözlerine ekliyor.

Oto kredisinde favori vade 36 ay

Volkswagen Doguş Finans (vdf) Genel Müdürü Tijen Akdoğan Ünver, otomobilde kredi kullananların yaş ortalamasının 39 olduğunu, tüketicilerinin yüzde 80’inin de 36 aylık vadeyi tercih ettiğini belirtti.
Farklı markalara hizmet vermeyi bıraktıklarını hatırlatan Ünver, artık sadece Volkswagen Grubu markalarına (Seat, VW, Audi, Skoda, Porsche, Lamborghini, Bentley) yönelik çalıştıklarını söyledi. Ünver, “2011’de aktif büyüklüğümüzü yüzde 63 artırdık. Bu yıl sonunda 2 milyar TL kredi hacmine ulaşmayı ve 37 bin yeni kredi kontratı yapmayı hedefliyoruz” dedi. Geri dönmeyen ve takipteki kredi oranın yüzde 2.8 olduğunu kaydeden Ünver VW binekte oranın yüzde 1.8, Audi’deyse yüzde 2.5 olduğunu kaydetti.
Lamborghini’ye de kredi
Ünver lüks araçlara da finansman desteği yaptıklarına dikkat çekerken, geçen yıl 37 Porsche ve 1 adet de Lamborghini’ye kredi verdiklerini dile getirdi.
Kredi kullananların yüzde 80’lik bölümünün 36 ay vade seçtiğini belirten Ünver, en az tercih edilen seçeneğin de 24 aylık vadre olduğuna değindi. Hazine bonosu ve tahvillerdeki faiz düşüşünün henüz tam olarak kredilere yansımadığını söyleyen Ünver, otomobil kredilerinde kısa vadede faizlerin daha da gerilemesini beklediklerini söyledi.

Türkiye’de 1000 kişiye 38, komşuda 97 motosiklet düşüyor

Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi ve Derbi markalarının Türkiye Distribütörü Ferco Motor’un Marka Yöneticisi Can İsmigüzel, Türkiye’de motosiklet pazarının yüzde 75 büyümeyle 60 binli adetleri aştığını belirtirken, 2015’te yıllık satışların 100 binleri bulmasının beklendiğini kaydetti.
Geçen yıl ekonomik scooter pazarının ciddi bir patlama yaptığını, bu büyümenin lüks sınıftaki satışları da tetiklediğini belirten İsmigüzel, 2015 yılında Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) çatısı altındaki markaların tümünün 100 bin adedin üzerinde yıllık satışa ulaşmayı hedeflediğini kaydetti.
Türkiye’de 1000 kişiye düşen motosiklet sayısının 38 olduğunu hatırlatan İsmigüzel, “Komşumuz Yunanistan’da her 1000 kişiye 97, İtalya’da ise 181 adet motor düşüyor olması Türkiye’nin bu konuda potansiyelinin yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Duble yolların artmasının etkisi, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla ve ekonomik şartlarının iyileşmesiyle önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenip istikrarlı bir seviyeye erişecek” dedi.



 

Etiketler: Chrysler
Yorum Yazın
Gönder
En Çok Konuşulan Haberler
BIST
BIST 10072.391 %-1.06
Deger%
EKIZ0.4113.89
MEGAP0.8112.50
SERVE0.8710.13
KERVN0.589.43
MEPET5.159.34
Tümü »

©Copyright 2012 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.